tisdag, maj 16, 2006

En riktig Tycho Brahe dag

Usch en sån dag...... Först märkte jag att sjalen jag ska ha på lördagens bröllop inte var riktigt i min smak. Vad göra????? Prova stassen.....Inte nöjd med den heller......Jag tar det gamla. Men nu behövs också en sjal, en snabbstickad sådan..... trots allt garn jag har hittar jag inget lämpligt som kan bli färdigt senast fredag kväll...........Nu ger jag upp. De halvfärdiga grytlapparna borde bli ett lämpligt paket att fästa presentkortet vid....NÄ, dra på trissor...... Grytlapparna är olika stora........Nu ger jag upp, tar bussen till stan..... "Hittar" en sjal och lämplig present till presentkortet.(Jag avslöjar inte vad förrän på söndag.). Nu startar jag med de "riktiga" fotbollssockarna. Riktigt roligt, samtidigt försöker jag översätta mönstret till svenska. Få se hur det går. Nu kan jag i "lugn och ro" varva Clapotisen med fotbollssockarna. Hurra....

Inga kommentarer: