måndag, juni 12, 2006

Fotboll,stickning och frivoliteter 9-11 juni




I fredags reste vi,7 damer från den svenska frivolitetsföreningen, till Horstmar i Tyskland. Där pågick den årliga frivolitetsutställning. Att det samtidigt är fotbollsVM gör ju inte saken sämre.
Alltså: Jag påbörjar min fotbollsstickning (sockar i Regia) redan på Gunnesbo station i väntan på tåget .Naturligtvis har jag landslagströjan på mig. Det blir lite stickning unterwegs. I Hamburg blir det naturligtvis 1 timmes tågförsening. Men härlig stämning, tyska flaggor, oj ett gäng från Elfenbenskusten dyker upp.....svenska tröjor, engelska........
Så småningom är vi framme i Horstmar. Då har vi fått reda på att Tyskland vunnit sin första match. Ett otroligt jubel på tåget och sen tutande bilar och flaggor som viftas i Münster. Helt underbart. Lördagsförmiddagen ägnas åt promenad och lite garnshopping. Klockan 14 öppnas utställningen och för några timmar är det bara frivoliteter som gäller. Men klockan 6 sitter jag på hotellet med strumpstickningen i högsta hugg och en öl på bordet. Jag hinner ju bara se första halvlek eftersom vi ska på middag med alla mässans utställare.
Sen blir det söndag och dags för hemfärd. Souvenirer(?)....... Ja.....lite toalettpapper med fotbollsspelare och VM-trofén måste med. Mina reskamrater övreraskar mig med en fotbollsgardin. En fotbollströja får jag också som minne. Härligt!!! bilder finns ovanför.

Inga kommentarer: