måndag, november 27, 2006

Göteborgstrippen i helgen/ My visit to Gothenburg

Det var en trevlig tripp till Varberg och Göteborg i helgen. Fredagskvällen tillbringades i Tvååker hos yngsta dottern som fyllde år. På lördagsmorgonen tog Rolf och jag tåget till Göteborg med avsikt att julhandla. Vädret var uruselt så det blev inte så mycket flanerande utan in i butiker för att torka både glasögon och oss själva. Sedan ut för att bli blöt igen....
Jag började hos Strikk för att köpa lite Chilenskt ullgarn.(Hade tänkt sticka en likadan kofta som den jag gjorde färdig i UFO-kalen.) Men tyvärr hade man bara en härva av den färg jag ville ha. Lite besviken klev jag ut igen och traskade vidare till Deisy Design. Jag hade glömt at de hade 40-årsjubileum så jag blev glatt överraskad när jag såg att det garn jag var intresserad av var prisnedsatt. Härligt!!!
Naturligtvis köpte jag julkalendern och 3 nystan violett Alpacka.
Jag valde med flit en annan färg än jag brukar använda, om inte reslutatet blir bra ger jag bort grejen(hehe) annars behåller jag den själv.






16 nystan SilkeAlpacka går det åt till min kofta. Mönstret finns
här .








På lördagskällen firade vi Rasmus 4-årsdag. Koftan är i största laget, men så är det när man stickar på måfå. han växer snart i den.










Nu är den första stickade julklappen klar. (Emilias vantar)

Inga kommentarer: