tisdag, november 14, 2006

Jaywalker och mer/ Jaywalker and more



Nu är även min andra Jaywalker-strumpa färdig. Jag tjuvstartade med nr1 men den andra började jag på vid den officiella starten. Mönstret är lätt att memorera men jag hade bara 5m i mönstret istället för 6 eller 7, dessutom är sulan stickad i slätstickning.

Now I have a whole pair of Jaywalker. I changed the pattern just a little : I only made 5 stitches instead of 6 or 7.


Av det regnbågsfärgade Kaunigarnet ska jag så småningom sticka en sån här jacka/kofta. Det var jobbigt(3 tim för 2st. 240g härvor!) att nysta med vinda och maskin eftersom nystana blev för stora och det var svårt att hitta rätt tåt att börja med. Men de är nu märkta med 1,2och3,samt A,Boch C.
Jag ska sticka med 2 nystan åt gången och de ska vara förskjutna. Det lyckas jag nog med när det är dags!

This Kauni-yarn shall in due time be a cardigan for myself. You can find the pattern here. I had lots of troubble with the winding but I think I managed to finish it pretty well.

2 kommentarer:

miastick sa...

Fina jaywalker! Bra garnval tycker jag- jag har också tänkt göra mina i randigt garn. Kaunitröjan verkar ju vara hur rolig som helst att sticka!

Maggan sa...

Ruths kofta äär jätterolig att sticka!! Och den blir bara mjukare och mysigare med tiden! Jag har ju stickat den och det är min favorit just nu ;) använder den hela tiden!
Kram från Maggan