onsdag, november 01, 2006

Liten uppdatering/ Some news


Inget har blivit helt färdigt, men mycket har kommit en bit på väg.
Sideways sockan blev färdigstickad. Men när jag sydde ihop den lyckades jag med konststycket att sy ihop den från avigsidan(istället för rätsidan) samt att inte kunna få ihop sidorna ordentligt. Det fanns fler maskor på den ena sidan. Så nu ligger den i UFOkorgen igen.
Den tyska sockan är färdig och passar utmärkt. I morgon lägger jag upp till den andra strumpan.
Toeup-strumpan är för stor så det blir att starta om (någon gång).
Den andra Jaywalker startar jag i helgen.
Koftan i dubbel Alpacka växer. Bakstycket och ett framstycke är färdigstickat och det andra på gång.
The sock is from the German KAL and I will start the other one tomorrow.

Koftan till Rasmus är påbörjad och beräknas bli klar till hans födelsedag i slutet av november.

I will make this cardigan for my GS. Hope it will be finished in time for his birthday.







Från Nya Zeeland fick jag ett mönster (utan bild) på en Beanie Hat. Jag har lite rester av Noro Kureyon som jag använder. Det blir spännade att se hur det ser ut när det är färdigt!



I got pattern for a Beanie Hat from New Zealand. As I haven't a picture of it I am very curious what it will look like when finished.






Härligt strumpgarn (3x100g) "ropade" jag in på Ebay. 50% merinoull och 50% acryl. Dessa härvor hamnar nog i påsarna till min stick-klubb, som kanske mest blir en sock-klubb.

I bought this yarn at Ebay and I will use it for socks.

1 kommentar:

Bim sa...

Hm, bättre påbörjat och på G än inget alls som blir gjort, eller??? Här känns det så, på något sätt, ;)
Hua, det där sockgarnet från eBay, snyft... det ÄR ju helt underbart ju... man dreglar ju över tangentbordet ju... snyft...
Må så gott... värmländskan... kramis och sticka lugnt...
Sjöbackas blogg