onsdag, november 22, 2006

Nu brinner det i knutarna/ Hurry hurry....


På lördag fyller Rasmus 4 år och då ska koftan vara klar. (Mönstret är hämtat från "The knitter's handy book of Patterns". Där finns mönster för alla typer av garn eftersom man utgår från stickfastheten.) Halskanten är nästan färdig och sen är det ju bara att sticka framkanterna (4-5 varv vardera), sy fast knapparna och sy ihop resten .Och så är tröjan färdig!!!! Sen får jag hoppas att den inte är alldeles för stor......

This is the cardigan for Rasmus. His birthday (4 years) is on Saturday! Not so much left to do to finish it. I must manage it.

Så bråttom är det inte med vantarna. De ska bli julklapp till en liten flicka nära mig.

The mittens are a Christmasgift for my granddaughter.(Don't tell her....) So there is no such hurry with these....

Och det här behöver inte vara klart förrän framåt vårkanten!En babykofta stickad i ett stycke(nja......den stickas faktiskt i 2 delar) från ärm till ärm. Den lösa framkanten har jag lagt upp med hjälp av en virkad luftmaskkedja. Jag kommer att sticka så långt att jag bara har framkanterna kvar....Så har jag möjlighet att välja pojk-eller flick-knäppning!Smart va!!!

This shall be a cardigan for my GC who is expected in spring. So there is no hurry with it. I won't knit the buttonholeband until I know if I knit for a girl or a boy .

Inga kommentarer: