söndag, juli 13, 2008

Fabelkoftan är klar

och här är beviset. Den är stickad i Fabel färg 161 (och det gick åt nästan 10 nystan) på stickor nr 3. Det är bara rätstickning och lite trött blev jag på den men nu ska jag bara njuta av den. Sen blir det lite omväxling : jag har 3 projekt på gång( 2 sjalar och 1 halsduk) som ska stickas i moss-stickning. Vad har jag egentligen tänkt på???? Ska också plocka fram garn till February Lady Sweater KAL. Ska använda befintligt UFOgarn. Det är en kofta i Silkealpacka som inte har blivit färdig och garnet är perfekt till FS. Sockgarnslagret behöver också minskas så några par strumpor är inplanerade. Kanske ger jag mig ändå på Pomatomusarna igen. Och julimuddarna ska också påbörjas........ Jag har ingen brist på sysselsättning.............Jag har provat de fina virknålarna som jag fick av min Hemlis4 kompis. De är underbara att virka med. Rotade fram lite rosamelerat Muskatgarn som nu förvandlas till grytlappar med hjälp av dem. Bild kommer så småningom.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Va fin den blir, jag njuter av min istort sett varje dag, den är så lagom att ta på.

Visst är han duktig , han Larsson.

Må så gott på dej.
Eva.

Stickorna kom igår, Tack, de var perfekt, har 2 och 2,5 ochfick 2,25

=)