måndag, september 22, 2008

Färdig

Nu är min Blues (Hanne Falkenberg) helt färdig. Alla trådar fästa slutprovningen är avklarad. Passar mig alldeles utmärkt. Den är stickad i Opals Uni 1417 (bottenfärgen är beige) och Opals Petticoat 1290 (kontrastfärgen är "karamellig") .340 gram av sockgarnslagret gick åt till den. Jag har använt KnitPicks rundsticka nr 3. Helt perfekt att sticka med.
Och nu har jag nått mitt mål med att minska garnlagret med 5 kg. Hurra!!! Nu kan jag fylla på lagret igen vid strikfestivalen till helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Jag har ett litet paket till dig här hemma hos mig. Payitforward-uppmaningen från nov 07 - jag har inte glömt dig! MEN din adress :-) Kan du inte skriva den på min blogg - jag lovar att inte lägga ut den utan bara skriva upp den själv och sedan radera den. Då kommer det ett litet paket sedan...

marianne lundholm sa...

hej eva, vad den västen blev läcker, o knyppla kan du oxå, o fina andra saker du stickat