onsdag, september 24, 2008

Sticktripp till Helsingborg




Det var stickcafé på Stadsbiblioteket i Helsingborg i kväll. Ett 10-tal damer hade mött upp. Mycket trevligt. Vi satt i caféet som ligger "mitt i smeten". Jag åt en god laxsmörgås och drycken blev naturligtvis Ramlösa. Har inte lärt mig att dricka kaffe till en smörgås.




Eftersom jag kom till Hbg tidigt för en liten titt på stan och i affärer tänkte jag börja med en promenad ner till hamnen. Och vilken tur jag hade!!! Galeasen Gladan skulle just lägga ut och naturligtvis var jag tvungen att stanna till och se på. Det blev sen en liten tur ut på piren. Det underbara vädret med härlig sol lockade till en drickapaus i hamnen.
Där passade jag på att ta fram sticket och starta på min nya Clapotis. Strumpan i HIF-färger startade jag under tågresan. Första försöket med magicloop och en socka fungerar bra. Sen får vi se om jag lyckas lära mig att sticka 2 sockar samtidigt på detta vis.
Jag hade bråttom hem eftersom jag ville lyssna på fotbollsmatchen mellan HIF och Kalmar på webbradion. De rödblå sockarna bringade visst tur. HÅJEFF vann med 1-0 och naturligtvis var det Henke som gjorde målet.
Så trots en rejäl förkylning blev det en jättebra dag.


video

Inga kommentarer: