måndag, november 17, 2008

Färgning i Göteborg samt provad GAIS-tröja

Rasmus blev glad för sin tröja och glad blev även jag eftersom den bara är "lagom mycket för stor". Han fick även en stor paket med Lego (polismotorcykel, polisbil och mobil polisstation) i födelsedagspresent, så han var nöjd. Noel fick en bok "Hitta Hugo". Det var spännande att leta efter Hugo i det myller av männikor som finns på bilderna.





På söndagseftermiddagen deltog jag i en garnfärgningskurs på Blå Stället i Angered. Ingrid och Marie (från handarbeta-listan) var kursledare. Jag började med att dela min härva i 4 delar och målade sedan varje del-härva i korta sekvenser med 2 färger (rött, blått, gult och turkos). En härva målade jag med bredare sekvenser i rött, violett och turkos. Det blev också 2 "graderade" härvor, en i rosa och en i turkos.

Här hänger några av mina härvor på tork tillsammans med en del andra.

Och det här packade jag noga in i gladpack och sedan i en plastkasse så att jag kunde ta det med hem. Nu hänger det på tork i källaren och det lär vara klart i morgon . Sen återstår det angenäma problemet med att fundera ut vad jag ska göra av mitt egenfärgade garn.
Hjärtligt tack Ingrid och Marie för en trevlig kurs.


Inga kommentarer: