tisdag, november 25, 2008

Från 2008 till 1967 och tillbaks igen

Idag plockade jag fram DVDn Kullamannen för att kika på samtidigt som jag skulle sticka färdigt ledtråd 4 på den mystiska sockan. Jag vet att jag följde serien när den gick på TV på 60-talet men mindes inget av den. Så det var skojigt att se hur det såg ut i centrala Helsingborg på den tiden (jag hade redan flyttat därifrån) och hur det då såg ut i hamnen (inte alls som min bloggbild!). Fast det hinner ändra sig här med.......2 nya byggnader såg jag........det är mycket sällan jag åker med 4an från lasarettet till Lundagård. Men idag var jag lat eftersom jag bl.a. skulle köpa biljetter till årets sistenovemberspex. Vad gör man av "Regalspexet Gustav Vasa" i år? Ska bli spännande att se om det är några nya
spexare.

Jag hann sticka färdigt ledtråd 4 innan den 5:te och stista kommer imorgon. Men sockarna är väldigt stora.........suck..

Inga kommentarer: