tisdag, november 04, 2008

Man hinner mycket


under några timmar i Köpenhamn!Tillsammans med en väninna besökte jag Rödovre centrum. En helt vanlig garnbutik hade gult och blått Smart-garn från Sandnes. Det ska såsmåningom bli en "Heja Sverige"-mössa som jag bl.a. ska ha på mig under Finnkampen! Det är inte riktigt rätt blå färg men jag tror
inte det märks. Vi kikade in i några andra affärer och käkade sedan en lätt lunch , som bestod av ljummen croissant med räksallad. Den smakade alldeles utmärkt. En öl passade bra till. Sen blev det buss till Valby där en garnaffär lockade....men jag lyckades motstå ett nysta Kauni, så det blev ingen affär av.

Jag tog istället S-tåget till Nörreport för att kika i några andra garnbutiker. Uldstedet var först ut men jag gick vidare till Strikkeboden. Inte heller där lättade jag på plånboken. Men när jag kom till Bette Design blev jag förvånad över att träffa Heidi och Charlotte! Jag träffade dem i Silkeborg och vi ska faktiskt kampera ihop på Grötö när det är stickfest-i-väst. Dessutom stämde vi träff på tisdag på Intermezzo när vi har stick-café där. Och så till sist plockade jag fram plånboken och tog med mig det här garnet som ska bli en Hvirvelström (ur Strik naturligtvis) om det vill sig väl.
Jag tog mig snabbt till Hovedbanegården (och undgick därmed frestelserna hos Sommerfugeln) och tåget till Malmö.

2 kommentarer:

Charlotte kaae sa...

Hold op Eva, hvor er du hurtig til at blogge... Jeg glæder mig til vi ses på tirsdag til strik i Malmö og selvfølgelig til strick i Väst :)

Knus
Charlotte

Eva i Halmstad sa...

Hej
Eva härligt garn du köpt.
Må så gott så länge, också vi ses på Siv.
Eva.