onsdag, november 05, 2008

Dagens WIPs

Jag kunde inte vänta på min långa rundsticka(120 cm) utan flyttade över mina mystiska sockar på en 80 cm. Men det blir för trångt. Så jag har bara stickat 8 varv av ledtrådens 40 varv. Förhoppningsvis kommer den nya stickan i morgon. Jag har nu bestämt mig för att sticka en häl med mönster. Det låter mer spännande än en slätstickad . Jag har också hunnit sticka några varv på min Overslyngel (längst upp till vänster) och på själavärmaren. Samtidigt som jag kikade på en DVD (walk the line) stickade jag färdigt framstycket på GAIS-tröjan och hann halvvägs på den andra ärmen. Så jag hyser gott hopp om att den ska vara klar till födelsedagen (mössa och halsduk får komma senare) även om jag fick byta till metallstickor eftersom jag lyckades knäcka den ena rosenträstickan.
Bläddrade lite bland mina sommarfoton och hittade en från Helsingborg( tagen från färjan ) så även om jag inte längre bo i HBG så var det läge att sätta in den som "rubrikbild".

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

KUl! jag och gubben ska åka färjan från Helsingborg till julmarknad i Helsingör i december med en bussresa, det ska bli så roligt:)