torsdag, april 23, 2015

Göteborgsbesök med garnspan och stickcafé.

Igår tog jag Öresundståget till Göteborg. Jag har aldrig sett
ett gult Ö-tåg tidigare. Med på resan var naturligtvis en stickning.
det ska bli en filt till Waldemar.


Först blev det garnspan! Hos Tummelisa (som hade 20% rabatt) köpte jag en härva Koigu, som ska bli pulsvärmare, ligger i högra raden bakom de 2 vita nystanen. Hos Knitandpurl köpte jag Opalgarnet, 2 nystan, uppe till höger, och 4 färger Sandnes Sisu till ett par vantar till en vän och på Olskrokstorget kunde jag inte motstå dessa "halksockar" för 25:-. Därefter in till centrum och Broderi och garn där 3hg vitt Beachcomber från Sirdar inköptes åt en vän på vårt stickcafé. Därefter blev det besök hos Deisy Design och 2 nystan garn med paljetter till en "bröllopssjal".
Besöket avslutades med trevligt stickcafé på Stadsbiblioteket.


1 kommentar:

Missen sa...

Det var kul och träffadig igen, hoppas att du kom väl hem kram