onsdag, oktober 10, 2007

Stickfestivalen 5-7 oktober 2007


Ett 80-tal damer från danska Webstrik (De flesta var danskar, men även Island, Norge och Sverige var representerat.) samlades i Naestveds vandrarhem (tidigare kloster) för att sticka, lära något nytt, umgås, (eventuellt) köpa garn samt hygge sig.

Jag sov i 4-bäddsrum tillsammans med 3 danskor. Kul. Vi blev rikligt förplägnade. Förutom frukost, lunch och middag hade vi fri tillgång till kaffe, vatten, frukt och grönsaker.

Från kl.16 på fredagen till kl.14 på söndagen stickades det med några nödvändiga avbrott för mat och sömn. Vissa stickade från 8 på morgonen till 11-12 på kvällen!!!

Jag var också flitig med stickorna(eller hur)!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, tack för hälsningen i min gb! Kul att få besök från andra kusten! :) Du är numera tillagt under Favoriter, så I'll be back! :)

Anonym sa...

Det låter som en härlig helg! Jag måste våga mig i väg någon gång på något likande. Det verkar finnas mycket kul garnrelaterat i Danmark

Susanne sa...

Dejligt at se billeder fra vores festival - og et godt billede af dig :o)Jeg synes det var flot at du tog med og håber at du har mod på det en anden gang! Kh Susanne i Silkeborg, som synes at du fik strikket meget.

Bente T sa...

Hej Eva
Tak for sidst, det var hyggeligt at se dig og at været rumskammerat med dig, du snorkede nu ikke ret meget:-D
Hilsen Bente T