onsdag, december 05, 2007

Det kändes som sommar

..när jag idag "tågade" i Skåne. Jag har fått två frikort till en dags tågluffande (vardera). Under sommaren har vi nämligen ett sommarkort som vi kan resa med väldigt billigt runt i Skåne.Och så utnyttjade jag mitt frikort. Jag hade planerat att ta mig till Kristianstad och besöka Helylle och sedan via Hässleholm ta mig till Helsingborg och sedan vidare till Lund. Jag kom till Kristianstad och hittade Södertorg där jag först besökte Röda Korset och sedan Helylle. Det blev bara några nödvändiga Rauma nystan till barnbarnens julklappar och sen en snabblunch hos Pölsemannen innan jag tog tåget till Hässleholm. Och där ändrades planerna. Eftersom jag sett en Second Hand affär på väg till H-holm beslöt jag besöka denna. Snabbt av tåget och vidare till affären. Det blev en liten ängel i ståltråd och en Morden-i Midsommer DVD. Och sen tillbaka till stationen. När går tåget till Hbg? Nej tåget till Lund går om en minut....Alltså snabbt beslut att resa hem igen! Nu ska jag bara fundera vart jag ska resa nästa gång. (Jo, jag hann nästan sticka färdigt "Hemlisjulklappen" på resan.)

Inga kommentarer: