tisdag, mars 11, 2008

Tropicana blev färdiga


under fotbollsmatchen mellan Inter och Liverpool. Jag använde Opals Lollipop till sockarna och trots att jag mönsterpassade starten så stämmer det ju inte. Men vad gör det??? Det var lite pilligt att flytta maskor fram och tillbaka men det ordnade sig. Jag stickade hälen enligt mönstret men jag avmaskade för tån på varje varv och sydde ihop de sista maskorna. Ett kul mönster att sticka fast jag gör nog inte fler. Det gick åt 55 gram strumpgarn, så det lagret minskar (fast väldigt sakta) liksom det lager jag ska förbruka i år. Där är jag nästan halvvägs! Och vi är bara i mitten av mars!!!! Såg just att nya Knitty har kommit. Där har jag fastnat för Posey, modulstickade sockar. Så det är dags att leta fram garn....Det dröjer ju 14 dagar innan aprilmönstret dyker upp hos Stickamera. (Fast jag borde nog ta tag i något UFO.....)

Inga kommentarer: