onsdag, april 23, 2008

Göteborgsbesök och annat

Förutom att fira ett barnbarns födelsedag har jag hunnit vara på stickcafé. Som alltid trevligt, men den här gången var vi inte så många.(Fast några fler än på bilderna.) Det var ju underbart vårväder hela måndagen och jag svettades rejält när jag tog mig runt i stan. För vad är ett Göteborgsbesök utan garnspan? Deisy Design, Strikk, Garnaffären på Drottninggatan, Carinas garn (fast där var stängt), 2knit och Tummelisa fick celebert besök från Skåne. Fabelgarnet ska bli en kofta, det blå är strumpgarn och det gula är RegiaSilk. Sen finns det 2x2 Lucca Fino som passar till halsduk eller sjal. Indiecitagarnet ska bli en tunn sjal. (Jag har redan beställt 3 nystan till! Ville bara prova garnet först.)


Jag hann också med att sticka på tågresorna och på Jups. Och nu är äntligen Anastasiasockarna(till höger med 55 gram garn) och Smoking hot socks (till vänster med 65 gram) klara. Ytterligare 2 UFOs är klara och visas stolt upp bland våra tulpaner från Amsterdam. Skönt att sitta ute i solen..... Så nu kan jag börja på 2 nya projekt....... För att vara ärlig så har jag inte räknat med garnförbrukningen i "brug dit garnlager", men i de andra nerräkningarna finns de färdiga grejorna med.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Vilken rolig resa:)