onsdag, juli 02, 2008

På resande fot igår

Först tog jag mig till Kristianstad. Rea i många affärer och en kortärmad "tröja" blev dagens fynd. Och jag hittade 3 garnaffärer!!!!!Hos Helylle köpte (!!!) jag 3 nystan Opalgarn, som ska förvandlas till en tröja jag har fått beställning på.






Färden gick vidare till Hässleholm. Jag hittade en "ny" secondhandaffär med mängder av prylar. Men det blev inga inköp där. Hittade en garnaffär och köpte Regia silk color till ett par nya Jaywalker. Gick en runda på torget innan det var dags att gå tillbaka till stationen.





Och starta den sista delresan som tog mig hem igen. Sticket fanns naturligtvis med och jag stickade flitigt på Marcus mössa, som snart är färdig. Den ska bli dubbel med enfärgad "insida".

1 kommentar:

Marianne sa...

Jag skall snart ta en tur till Kristianstad och är sugen att besöka garnaffärerna där. Vilka fler än Helylle var du till?