lördag, augusti 23, 2008

Mitt tredje OS-projekt är klart!!



Halsduken är nu färdig och det är jag med. (Åtminstone vad beträffar OS-stickning.) Det var kul att sticka med så många olika typer av garn och det var svårt att lägga den ifrån sig. Nyfiken som jag är ville jag ju se vad kommer nu........och nu......och.......

Kanske provar jag att göra mitt eget garn till en sån här halsduk. Det finns ju lite garn att ta av.

Nu är det dags att plocka fram alla de andra stickningarna jag har på gång. Och sen är det ju dags att börja på julklapparna. Tänk att det bara är 4 månader till lillejulafton.

Om en månad ska jag delta i Webstriks strikfestival i Silkeborg på Jylland. Då ska jag ha med mig några lämpliga grejor att sticka på. En sjal/halsduk är inte fel, inte heller en barntröja stickad uppifrån och ner, eller sockar........ Det ska helst vara något man kan prata till. Ibland måste jag verkligen koncentrera mig på det danska språket......

Fast jag ska naturligtvis ha plats i resväskan för alla mina garninköp! Det blev en hel del i fjol och lär bli en hel del i år också! Några hg sockgarn är redan inbokat!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Vilken fart det är på dig 3 os-projekt. Super!

Kul med din resa till J. Det ska bli spännande att få höra hur det var!

Kram