måndag, augusti 04, 2008

Uppdatering

Jag upptäckte att jag inte har uppdaterat FLS. Idag tog jag mig i kragen och stickade lite på min FLS. Har nu gjort 12 av de 24 ökningarna. Garnet(Drops Silkealpacka) är återanvänt från ett 1½ år gammalt UFO. Det luddar!!! Så nu förstår jag varför det inte blev färdigt!! Men nu ska jag använda allt av det här lyxgarnet. Får väl tvätta det ordentligt innan jag använder koftan. Lite ändringar av mönstret har jag gjort: Stickade bara 3 räta varv och sedan blir det slätstickning. Sen blir det 6 knapphål. Nu måste jag sticka på den här fram till OSinvigningen på fredag. Sen blir det en helt annan grej.

Jag ju också fått börja om med augustisockarna eftersom de blev för stora. Nu kommer de att passa!!! De är roliga att sticka och jag har nu kommit till hällappen på första sockan. Jag skulle ha börjat på julimuddarna men har ännu inte gjort det. Augustimuddarna kommer jag inte att göra. De är inte alls i min smak.
Sen vill ju barnbarnen ha koftor, tröjor och strumpor. Kanske vantar och mössor också.......När ska jag hinna? Får väl försöka att inte vara med på en massa KALar......Men det är ju så skoj! Tänk om jag kunde komma förbi de första delarna på Juno Regia innan det är dags för webstriks stickfestival.......då kunde jag ha den med som omväxling. Minst 2 stickningar måste jag ju ha med

Inga kommentarer: