måndag, september 01, 2008

GARN OCH AFFÄRER


På Hobboks fanns det HYLLMETER av stickböcker! Jag köpte bara den här med tips på olika sorters tår och hälar.




Hos Menita (också på Högbergsgatan) blev det jumpergarn samt 2 reanystan(0,5€ styck).






På Salutorget såg jag det här härliga vant-kitet. Extra garn till fler vantar hamnade också i ryggsäcken.Det fanns mycket att välja på som synes.



Bara Norogarn!!!! Och det fanns mer!!!!!!
Jag valde av de nyinkomna Kureyonsock-färgerna. Det ska bli en Clapotis. Kompletterade med Opalgarn.

Detta fanns hos priima på Tavastvägen. Praktiskt med spårvagnshållplats precis utanför!


Hos Helsky köpte jag detta väsk-kit. En utmaning med mönster på enbart finska.

Tack Anna för alla fina tips.

1 kommentar:

Annas garndrömmar sa...

ojojojj, vilka trevliga bilder av dina upplevelser! Jag blir riktigt sugen på en Helsingforstur snart :) Vantkiten var ju jättefina!