onsdag, september 03, 2008

På stickor och virknål just nu

Augustisockarna har nu kommit till foten. Än så länge är jag bara på första strumpan. Men det gör ingenting eftersom jag ännu inte behöver ha sockar på mig. Tevasandalerna kan jag ju gå barfota i.










"Godis"-halsduken har kommit en bit på väg. En bra ITstickning. Men jag är lite less på att sticka moss-stickning.







Detta ska bli en "Blues" av Hanne Falkenberg. Den stickas i Opalgarn.Ett nysta ljusbeige och ett nysta petticoat. Bara rätstickning!!!





En själavärmare till Ella i bomull-ull (Opal Petticoat). Den passar bra att ha med sig på bussen och jag har nu kommit halvvägs.







Åsså lite virkning. Detta ska bli en liten bra-att-ha-grejor-i-börs.
Jag använder Mirogarnet jag fick av min Hemlis4-vän.

1 kommentar:

Katarina Nimrodsson sa...

Hej
Oj så många fina projekt du har på gång och väldigtfina garner
Själv är jag en som älskar att sticka och sy det blir som en dråg men den drogen är ju rätt trevlig"ler"

Ha en trevlig kväll