lördag, november 01, 2008

Lockad i "fördärvet"

blev jag av Maggan när jag läste hennes blogg idag. Jag var snabb att anmäla mig till en ny sockKAL (se knappen tv). Det verkar spännande. Jag har plockat fram ett rost-brunt-orange enfärgat Opalgarn som påminner mig om höstträdgården. Har ännu inte lagt upp några maskor eftersom jag tänkte göra färdigt halsduken med korta varv först.(Inte så många varv kvar).
Annars har jag inte stickat några sockar till mig själv på länge. Augustisockarna är fortfarande på samma nivå(och egentligen är de inte tråkiga,det är bara jag som inte haft lust) och varken september-oktober-november sockarna hos Stickamera har fallit mig i smaken. Inte heller har det blivit några muddar på sista tiden men novembermuddarna ska jag ge mig på bara jag får tid!
SKP2008 har nu gått in i slutskedet och sista mönstret är publicerat. Jag stickade bara det första paret men har nu laddat ner det 5:te och sista. Kommer på stickorna nån gång i framtiden.
November har börjat med kyla och det har varit frost i natt. Nu börjar den tunga mörka årstiden......... nu gäller det att ta fram några färgglada nystan som lyser upp.

1 kommentar:

Agneta sa...

Jag har också lockats med av den KAL:en:-) Fast jag har inte hunnit börja ännu.