tisdag, december 16, 2008

En liten sammanfattning av min stickning 2008

Det blir inte fler pulsvärmare stickade i år (åtminstone inte av pulsklubbens mönster). Men jag har gjort 6 par i år. Kanske blir det fler nästa år......Fast äldsta barnbarnet vill ha ett par gröna....Vi får se hur det blir med det. I sock-klubben har jag stickat 7 par och har 2 par på gång (augusti- +december-sockarna). De kommer att bli färdiga någon gång efter jul. Mina Mystery-Garden-Socks blev färdiga, medan däremot jag inte stickade mer än 2 par i SKP08.Jag kommer att fortsätta att sticka sockar till mig eftersom jag föredrar att ha dessa på mig. Även barn och barnbarn gillar ju "mina" sockar så det blir nog några par till dem också.
En och annan KAL har jag anmält mig till men sen hoppat av. Fast jag gjorde färdigt Superkarla!!Jag har också stickat under inomhusVM (friidrott), fotbolls EM och OS. 6 kilo av det garn jag hade 1/1-08 (varav 2kg strumpgarn) har blivit användbara grejor. Men om sanningen ska fram har jag köpt en hel del nytt garn. En del har redan använts medan en del finns på stickor och en del fortfarande väntar.
Årets besvikelse är att Biggans Poncho var alldeles för stor. Jag har nu delat den i 2 delar. Men om jag ska börja om från början funderar jag fortfarande på.
Årets glädjeämne är allt nytt jag lärt. Det tar jag med mig till 2009.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad flitig du har varit...

Anonym sa...

Oj jag glömde ju...
Tack, tack för vinsten, nyckelpigorna är så söta och kommer att användas flitigt...