torsdag, december 04, 2008

Helsingör och Hilleröd








När jag var klar med julmarknaden fick jag idén att ta mig till Hilleröd med lokaltåget. Där tänkte jag besöka en garnaffär!!!!!!! Oj så härlig den är! Strik ligger på Torvet 7 in på gården och var lätt att hitta trots att jag inte hade med mig karta och inköpslista.(Jag hade ju tänkt ta mig dit via Köpenhamn vid ett annat tillfälle.)Där finns massor av olika typer av garn, egna och andras modeller. Jag blev bjuden på kaffe och kaka medan jag bläddrade i deras egen mönsterbok. Jag handlade "lite" garn:Rosamelerat Kyol till en själavärmare, Blått Chiri till "mormors bolero"och korallfärgat Pimabomull till ett litet livstycke . Alla modellerna och de olika garnsorterna finns på deras hemsida: www.strik.dk Mycket trevlig, kunnig och hjälpsam personal. Jag återkommer gärna men då tar jag mig dit via Köpenhamn.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Dit vill jag med...
Ha de gott.
Eva.

Susilull sa...

Så roligt att bara pysa över till Danmark sådär lätt och gå på julmarknad och stickaffär!!
En annan har tre timmar med färja till Danmark, eller möjligen 4 tim i bil... Men jag gillar Danmark och är där i af några gånger per år!

Jättefina stickmarkörer du gjort!!