tisdag, december 02, 2008

Istället för julmarknad

Idag var det uselt väder i Lund. Detta gjorde att jag inte tog mig till Helsingör för att gå på julmarknaden där. Det kanske inte gjorde så mycket men att jag inte kom till den nya garnaffären ....................

Ytterligare en jobspost var att det tar mer än 1 tim från Helsingör till Hilleröd (och tvärtom) och jag måste byta från tåg till buss. Tyckte annars det var bra med en ½ timmes direkt tågresa från Helsingör. Men det var ju med en privat järnväg så där gäller inte Skånetrafikens biljett. Så garnaffären i Hilleröd vet jag inte när jag får besöka. Synd eftersom jag såg en hel del intressant på deras hemsida.

Nu har jag en ny lösning som jag funderar vidare på: att resa direkt till Hilleröd via Öresundsbron(t.o.r.) en dag och en annan dag ta mig till Helsingör. Får se hur vädret blir framöver.

Så jag har ägnat dagen åt att surfa på nätet. De första ledtrådarna till 4 julkalendrar finns numera utskrivna. Än så länge har jag inte tid att börja på någon av dem. Jag är mest nyfiken på Helylles halsduk. Den verkar vara i min smak.

Fast jag har ju lämpligt garn både till Färilas halsduk och Johannas "grej".

Garnstudio hade idag ett slags fodral. Tror att mitt "Angeredsgarn" passar bra till det.

Jag har också fixat mig 2 nya bloggar, förutom "julklappar" blir det en med "färdigt 2009".

Frida hade en jättefin mössa på sin blogg till en nioåring och den har jag nu börjat sticka på i 6-trådigt On-Linegarn.

Det blev också tid för mig att titta på handbollsmatchen Sverige-Vitryssland (oavgjort 21-21). Men eftersom det var matdags ( Lammskiva i tomatsås med citronpotatis) blev det inget stickat under matchen. Men det tar jag igen imorgon!

Inga kommentarer: