fredag, januari 30, 2009

Horcux,tulpaner och gissningtävling

Kunde inte motstå en bukett tulpaner när jag veckohandlade idag. Jag brukar köpa de första strax efter jul, men det blev inte förrän i fredags jag köpte säsongens första bukett. (Var ju bortrest i mer än 14 dagar.) Förra veckan köpte jag gula (favoritfärgen på tulpaner) men nu blev det gul-rosa. Det är så härligt att höra knirkandet när man sätter ner dem i vasen.






Mina Horcruxar i HPKALEN är nu färdiga. Inte är de mönsterpassade men det är det nog bara mugglare som märker. 50 gram gick åt. Nu ska jag leta efter ett nytt magiskt arbete till HP-kalen.

Det är nu ca 24 timmar kvar på min "gissningstävling" (se inlägg 23 jan) och bara 5 har svarat. Så det finns fortfarande god chans att vinna 100 gram sockgarn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag stickar alltid med magic loop, men det är inte så många som gör det, konstigt. Däremot ha jag inte kommit på hur man gör då man börjar uppifrån, jag börjar alltid från tårna, hälarna blir alltid timglashäl, o där har jag inte heller hittat något riktigt bra mönster så det blir jämnt o snyggt.
Har Du någon länk till en bra timglashäl? Skulle Du kunna beskriva hur man startar uppifrån?
Mvh Monica
Har ingen blog så Du får min mailadress. monicaohenrik@hotmail.com

Anonym sa...

Ett stort grattis till vinsten i min smyckestävling!!! Hör av dig med en kommentar och berätta vilket av smyckena som var till utlottning du vill ha. Glöm inte din adress. Jag publicerar inte kommentaren!!!!