torsdag, januari 29, 2009

Trött på halsdukar

Just nu är jag hjärtligt trött på mina halsdukar....... Clapotis som jag började på under Strikfestivalen i Silkeborg växer inte som den ska.....Beror det på att det är nummer 5-6-eller 7???Eller på att garnet inte löper utan bara trasslar???? Kalenderhalsduken har kommit till dag 10 och skuggstickshalsduken har totalt ökat med ca 40 cm. Nu får de vila ett tag och istället satsar jag på de här grejorna:

Horcruxsockarna i HarryPotterKALen. Här är socka 1 klar och jag är nästan nere vid hällappen på nr 2.









Stickameras februarisockar stickar jag med Magic Loop. Nu har jag stickat mönsterdelen så det är bara autostradan kvar. Dvs. slätstickning hela vägen bara avbruten av hälen och tån. Passar bra framför TVn.








Idag tog jag mig i kragen och startade på min "Heja Sverige" mössa. Mönstret köpte jag i hos Carinas garn i Göteborg under helgen för Finnkampen 2007. Och nu måste jag ha den klar tills det är dags för årets Finnkamp. Blev verkligen inspirerad i fjor när vi var i Helsingfors och såg både finska och svenska heja-mössor.

Och inte nog med detta:
Jag har köpt 2 mönster som jag vill starta upp snarast. Fionas Top och Thermis Neck Warmer.
Blev också frestad att köpa kitet med Falkenbergs Lagune men insåg att jag först ska sticka Lastrada! (Det har jag garn till. Och så sparar jag nästan 800 Danska kronor, vilket blir mycket mer i svensk valuta.) För att inte någon ska frestas så lägger jag inte in länken till dessa godsaker. Ni får googla!!!
Och jag har fortfarande inte hittat mitt finska vantmönster. Fast det beror på att jag inte har letat idag!

1 kommentar:

teresa sa...

Mycket kul o fint på gån!
Tack för rar kommentar på min blogg.