torsdag, februari 26, 2009

TV, DVD-frossa och stickning

Igår kom ett rejält paket(= mycket sticktid) med DVD-filmer som jag beställt från Discshop. Lite 70-tals nostalgi och lite nytt. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att kika direkt. Jag valde serien "Arvingarna, säsong 1"(The Brothers) med ca 8 timmars speltid. Eftersom jag var ensam hemma igår kväll han jag njuta av de första 4 avsnitten samtidigt som färglådetröjan och vingsjalen fick några varv till.
Idag har det ju blivit ett brons i skidVM och medan jag kikade på det plockade jag fram pippitröjan igen. Nu är bakstycket snart klart och då skickar jag upp det för provning till dottern. Det är ju onödigt att sticka allt färdigt om det sen inte passar.(Och så hinner jag fundera på hur långt sprundet på framstycket ska vara och hur jag ska göra med ärmarna!)
Imorgon är det mer skidor på TV och om jag behöver mer sticktid plockar jag nog fram "Lödder", som också fanns i paketet. Fast där räcker det med 1 avsnitt i taget.
Och på söndag är det hela 5 timmar med Vasaloppet. Kanske hinner jag då börja på dockkläder eller en Linuströja.....

Inga kommentarer: