tisdag, mars 17, 2009

Nu stickar jag igen

Efter en helg där jag mest jobbat med frivoliteter(en designkurs på nätet är kul att delta i) har jag nu tagit tag i stickningen igen. Ärmarna på pippi-tröjan har kommit en bit på väg......Skönt att sticka dem med Magic-Loop. Fast jag hade behövt längre rundstickor. Tröjan ska vara färdig om en månad för att jag ska slippa skicka den med posten. Likaså den idag påbörjade Linus-koftan i Opal sockgarn.(Och dessutom en dock-klänning som inte är färdigfunderad än.) Min färglådetröja har bara ca 5 cm tills det är dags för ärmhålet Hur jag ska göra med ärmarna vet jag inte riktigt. Vingesjalen har också fått några varv sedan i lördags. Snart kommer väl också sockarna att plockas fram. 3 par och 1 par muddar ska helst vara färdiga innan mars månads utgång. Fast det blir nog inte så.
Nu börjar jag också på allvar kika på vilka stickningar jag ska ha med mig till Grötö om 1½ vecka. Jag ska åka bil så det blir en hel del sticktid under resan ToR också. Fast det är kära problem. 2 workshops ska jag delta i och de lär inspirera till nya försök. Sen lär det också finnas en hel del garn som vill följa med hem.

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Du är fantastisk!