söndag, april 05, 2009

Äntligen är det dags



I morgon är det dags för diröe att spela första matchen i årets fotbollsallsvenska. Vi (=laget) möter änglarna från Götet (IFK Göteborg). Både 2007 och 2008 har jag varit på Ullevi tillsammans med Kerstin efter lite garnspan i Göteborg.(Som tur var blev det oavgjort bägge gångerna.) Eftersom vi bägge slår frivoliteter tycker jag att det är dags för en utlottning!

Man kan (om man har tur) vinna ett bokmärke (se bilden) gjord i frivolitetsteknik. Märket på bilden är i håjeffs färger, men det kan också (tveksamt....) göras i blåvitt.

Vill du vara med så skriv en kommentar till inlägget och skriv också om du vill ha ett röd-blått eller blå-vitt bokmärke.

Senast kl. 21.00 måndag 6 april vill jag ha ditt inlägg. Jag drar vinnarens namn under tisdagen.

Jag sticker ut hakan och tippar att HIF vinner med 2-1!

15 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Vi har redan klarat av premiären här =( förlust.

Men de blir bättre sen.
Ha de gott.
Eva.

Anonym sa...

Finns det inte i grön-svart?;) 5-1 mot ÖIS idag. Inte ofta min gubbe är glad efter matcherna annars.

Bibblostick sa...

Hoppas på vinst! Blåvitt är det som gäller!

Call design sa...

Vem skall vinna och vilken färg vill jag ha bokmärket i om jag vinner?????!!!
Hmmm, svårt val eller????

Blåvitt är bäst ingen protest!!!

Jag gissar på 1-1, låter tråkigt men vi vet ju du och jag hur matcherna varit som vi sett, väldigt jämna! Och formen är väl sådär än så länge på spelarna!
men kul skall det bli med matchen iallafall!
Många mågott hälsningar
Kerstin

Eva S sa...

Ett makrillfärgat bokmärke.......Nej det får räcka med det grönsvarta jag stickat(tröja,halsduk,mössa och vantar). Fast om GAIS vinner Allsvenskan eller åker ur.....så gör jag ett grön/svart(bokmärke till dig Marie.)Grattis till dagens seger.

RainyNight sa...

Så läcker den röd-blå är! Den vinner jag gärna!
Hälsningar
Liisa
Ventoatteliadotcom

Susanne sa...

Hej, tack för inbjudan! Det här var skoj tycker jag och så v ar det färgval, egentligen är väl jag och familjen grön-vita, Heja Bajen och Hammarby! I detta läge är jag beredd att rösta på röd-blått, har ju trots allt en svåger helt nära Helsingborg och så är det ju Henke förstås ;) Må så gott, hälsar Susanne

marianne lundholm sa...

hej, klart att man vill vinna ett sånt urtjusigt bokmärke, färg spelar ingen roll, igår hade vi sommar idag blev det kallt igen.
hälsar
marianne
skutskär

Tina sa...

Hvor er det flot!!! :):) Jeg vile elske een i blå/hvid.
Er det den teknik vi kalder Orkis? :)

Unknown sa...

Jag vet INGENTING om fotboll, men skulle gilla ett bokmärke i svart och vitt med liten röd detalj...

Lovisa just nu i Skåne, så jag hejar på skåningarna

Inger sa...

Mitt lag är ju mästarna sen i höstas,men jag tar gärna ett bokmärke i någon annan färg.

Anonym sa...

Fotboll kan jag inte mycket om, men må bästa lag vinna! Frivoliteter däremot är superläckert!
Maria i Falkenberg

Grethe, Amager sa...

Det er et rigtig fint bogmærke.
Blå og hvid er jo FCK (FC København)'s farver.
De vandt i går 3-0 og ligger spidsen.

Hilsen Grethe, Amager

Knit-Marie sa...

Härvare en blåvitt-fan, gisslan i en Djurgårdsfamilj. Jag förtjänar verkligen en blåvit uppmuntran!
Stod i Sticka.org s monter på syfestivalen i Kista i helgen. Mittemot oss satt ett par damer och slog frivoliteter. Såg så lätt ut när dom visade, men det var INTE lätt! Lycko er som har satt igång med vårbruket!

Ingrid sa...

Heja Skåne!