lördag, april 04, 2009

Härligt väder

Vårbruket är igång!!! Hela trädgården är på 150 kvadratmeter,å det är inte så betungande för maken. Rabarbern är på gång (längst tv) och några nyckelpigor trivs bland smultronen. Vi ska försöka sätta våra potatisar i morgon.
Igår grillade vi för första gången i år. Det blev också lite kortspel (Skip-Bo) utomhus.








Muddarna från välkomstpåsen (Grötö) var snabbstickade. 35 gram garn gick åt. Men jag kunde ha stickat dem längre. Nu hamnar de resterande 15 gramen i restgarnslagret.
Min slända med bliovande garn kom igår. Egentligen ville jag prova den meddetsamma ,men jag har börjat kolla lite på Youtube hur man ska göra . Dessutom har jag en hel mängd födelsedagspresenter som ska vara färdiga inom kort!!

"Lördagsnöjet" året om är att åka ner till Mårtenstorget och handla fisk/skaldjur hos Kalles Fisk från Göteborg. Idag blev det vitlingfiléer, skaldjurspaté och lite sillinläggningar till påsk.
På torget finns även grönsaker, blommor, bröd och även en hel del annat. Idag köpte jag bara ris som ska dekoreras med frivolitetsarbeten till ett påskris.


Loppis på Esplanaden är också ett lördagsnöje. Fast det är bara april-september (ungefär). Ganska många säljare i det fina vädret. Jag köpte en Morden i Midsommer-DVD, några glas, en liten jeansväska(lagom till sticke) och ett broderi för barn.





Och så här ser årets påskris ut! Fast jag saknar min lilla påskhäxa.....den har tydligen rymt!







Inga kommentarer: