torsdag, april 30, 2009

Siste april med sommarväder

Efter lite trädgårdsarbete (gräsklippning, plantering mm) och "veckohandling" smakade det bra med vår egen tapasvariant utomhus, fast med solskydd..
Här vankas det : Skrynklig potatis, serranoskinka, fetaost, oliver, tomater, hårdkokt ägg, rädisor och tzatsiki. I glasen hällde vi vitt vin. Inte dumt alls.
Sen var det dags för ishockey och då fick vi sitta inomhus . En spännande match......
Till kvällsmat serverade jag ugnstekta revben med (rester av ) potatissallad och tzatsiki. Inte dumt det heller.
Jag hade ambitionen att sticka färdigt Pippitröjan idag, men nääääää. Nu har jag 14 dagar på mig att fullfölja det arbetet och dessutom tvätta den(efter att ha fäst alla trådar och att ha sytt i ärmarna och ha gjort halskanten). Min Clapotis kallar på mig.....
Jo jag måste göra något mer färdigt innan jag börjar på något nytt......Fast det kanske är dags att börja med julklappar?????

Inga kommentarer: