lördag, maj 30, 2009

Jag tar det lugnt idag

eftersom jag har d.........t ont i ryggen. Det var tydligen inte bra att jobba några timmar i veckan. Blir man verkligen så vek som pensionär??????
Jag hade tänkt besöka loppisen på Esplanaden, köpa fisk och delta i områdesdagen (Nöbbelöv/Gunnesbo) men av det blev det inget. Maken fick köpa fisken och jag fick njuta av musik och välkomsttal från altanen. (Vi bor granne med skolan)
Eftersom jag har blivit sugen på att virka "ropade" jag in den här virkboken på Tradera.

Jag har börjat sticka på Elvira till mig själv och använder Merci (50%bomull och 50% ull) , som jag köpte på stickfestivalen i Nästved 2007. Och lat som jag är har jag inte kollat stickfastheten. Men jag tänker prova arbetet när jag har stickat ihop fram- och bakstycke. Håll tummarna för att det passar!!!!





Inga kommentarer: