tisdag, maj 19, 2009

En härlig dag

Efter en rejäl frukost som jag åt utomhus (på altanen) njöt jag en stund till med att läsa Hemmets Journal och att sticka på det ena paret av de 2 par raggisar jag har lovat att sticka till en fd. kollega.
De rosarandiga är i Novitas Neli Raita (inköpt i Helsingfors) och det rödmelerade fick jag i ett hemligvän-byte. Jag stickar dem
hällösa med rund tå., så passar de längre hoppas jag.
Jag hann ner på Mårtenstorget och Saluhallen och handla Svärdfisk, Grekiska köttfärsbiffar, nypotatis och grönsaker innan jag vittjade brevlådan på de här godsakerna från Stickfrossa. (Ja, jag kunde inte motstå ett nytt stickfodral och inte heller en förvaringsbörs. ) Sånt välgjort arbete!!! Hela eftermiddagen satt jag på altanen och njöt av det fina vädret samtidigt som jag stickade eller (vilket jag gjorde enare) läste en god bok.
Vid 5-tiden var det dags att förbereda kvällsmaten.
Idag blev det Grekiska färsbiffar+tomater (bägge grillade) tillsammans med kall potatissallad och stekta champinjoner.
Det smakade mycket bra!!! Imorgon grillar vi svärdfisken!

Inga kommentarer: