fredag, juni 26, 2009

Sommarkortsresa 3

gick till Kristianstad och ett besök hos Helylle var ju nödvändigt. Jag köpte 2 mönster och 1 nysta Noro Silk Garden Sock yarn.



Idag släpptes första ledtråden i Stickas mysteriestickning. Jag använder Merinosilk från Grignasco, stickor 3½ och några pärlor som jag köpt på rea hos Panduro. Detta är väl ända gången jag är i takt med ledtrådarna!!!! Har en tendens att inte hinna med i samma takt som alla andra.......

Dagens stickning var omstarten på "Heja Sverige mössan", stickfasthetsprov till Emilias kofta(det mörkrosa) och till min Buttercup(rosa-lila).(+ naturligtvis starten på sjalen "Den blomstertid ")
Vanligtvis brukar maken och jag äta grekiskt på Mediterranian i Lund den 26 juni (vår bröllopsdag), men idag blev det lite grekiskt hemma framför TVn. Sveriges match mot England i U21-EM var viktig att se. Det blev ju spännande men tyvärr ingen final på söndag.


Inga kommentarer: