tisdag, juli 21, 2009

Hänt idag

En liten bild från stickcaféet i Malmö idag. Totalt var vi 10-12 stycken. Karin var väldigt duktig eftersom hon fäste en massa trådar! Jag stickade på min Elvira, Rollercoaster socka nr 2 och min Heja-Sverige-Mössa. Men mössan får repas upp, insåg att det inte såg helt OK ut.Undras om den blir färdig.....


Min Oppånerkofta har äntligen kommit så långt attt det var dags att dela av ärmarna. (Det gjorde jag samtidigt som Barnaby började. ) Jag tror att jag får virka ihop halskanten något.....Men det ser jag bättre när jag kommit ytterligare en bit på väg. (DVS. provat den färdig efter tvätt och användning!)
Idag tvättade jag min Buttercup i maskin, 40-tvätt med centrifugering, trots att det står handtvätt. Men jag vågade inte tumla den!!! Nu får jag se hur den ser ut när den plantorkat....Men virknål/stickor finns tillgängliga för att åtgärda ev. problem.

Inga kommentarer: