måndag, september 21, 2009

Hösten är på väg

Och jag måste skynda mig att skörda våra tomater. Idag blev det 1 kg och mer finns det.
Bara att njuta!
Idag var det första gången för vår Textila Verkstad.
2 nya kamrater och de flesta gamla kvar. Kul! Alla jobbar med olika tekniker, idag blev det frivoliteter och lite stickning för min del. Men jag måste leta upp väskan som jag brukade ha knyppeldynan i......Jag behöver verkligen träna mer med min knyppling.......Har lagt av mig
alldeles för mycket.
Under eftermiddagen fortsatte jag med mina spanskstudier, fast jag hinner nog inte med allt tills imorgon då vi har nästa "lektion". Jag inser att jag har glömt alldeles för mycket under de 5 år som gått sedan sist, men jag kommer att göra så gott jag kan. Lite nytt fastnar väl?
Vad gäller stickningen så har jag stickat färdigt första sockan med Sockamaniamönstret, Emmentalern har just använt 50 gram garn och jag ser att jag behöver använda de andra 2 nystana också. Ellas kofta har kommit till delningsdags för ärmarna. Efter några varv på bålen tänker jag sticka ärmarna klara först, så blir det inte så mycket som ska snurras. Och skam till sägandes så har jag inte stickat på Emilias kofta på ett tag.....Men det blir när mina sockar är klara.

Inga kommentarer: