tisdag, september 15, 2009

Jag har tagit mig i kragen


och börjat på en ny spanskkurs. Det är några år sedan jag slutade mina 4 terminers spanskstudier på KomVux (och sedan blev det 4 terminer franska) så ordförrådet är inte vad det borde vara. Men nu ska jag gå på en konversationskurs för seniorer.
Idag hade vi första lektionen och jag förstod faktiskt en hel del, men det var svårare att prata själv. Men jag hoppas att det kommer.
Den här boken ska vi bl.a. läsa (Vargmånen ?) och vid en hastig titt var det väldigt många nya glosor......
Så det får väl bli att plugga minst 1 timme /dag nu i början......
Men det var skoj även om det blev stressigt eftersom jag blev inringd som vikarie på mitt gamla jobb och inte hann äta lunch.
I morgon blir det lite lugnare hoppas jag......Har bestämt mig för att gå på seniorbio på fm och se
"Looking for Eric". Det lär väl passa ett fotbollsfreak som mig?????

Inga kommentarer: