måndag, september 14, 2009

Kusinträff och annat fredag-måndag










Tidigt på fredagsförmiddagen gav vi oss iväg till Angelstad och syrrans torp. Vi hade planer på att plocka massor med kantareller. Det har ju sagts att det finns mycket svamp i år. Vi såg att det fanns både lingon och blåbär kvar.
Det här var det enda vi hittade i svampväg.......Räckte till varsin smörgås.






På lördagsförmiddagen gav vi oss iväg till Lenhovda och kusinträffen.
Jag passade på att fånga våra 3 barn på bild. Det är inte så många gånger om året vi träffas tillsammans.



Efter lunchpizzan och fikat var det dags för det traditionella killespelandet. För första gången var några från den yngsta generationen
med och spelade.

Äldsta systerdottern gav mig 5 hg hemfärgat garn (hon har inte själv färgat)! Det kan man väl alltid göra av med? Jag lämpade av en kasse med garn till äldsta dottern f.v.b. till hennes fritis......Garnlagret krympte inte så mycket således. Trots bilåkande och flera dagar hann jag inte sticka så mycket, men några fler hål på Emmentalern hann jag med(Notera att jag fäst alla lösa trådar utom en!). Sockan har kommit till hälen, och Ellas kofta fick också några varv.......Jag skyller på att jag inte kan sticka samtidigt som jag är kartläsare......att jag hade missat någon raglanökning och sen fick frogga berättar jag naturligtvis inte.

Också sist men inte minst har jag äntligen sett Ella i Fiona! Den kan hon nog ha ett bra tag.








Inga kommentarer: