torsdag, oktober 01, 2009

Imorgon är det dags

för webstriks stickfestival i Svendborg, Danmark. Massor med stickning, hygge, workshops, garndregel, spinneribesök mm. mm. Dessutom tar jag med mig min slända...Dorthe har lovat att ge mig en privatlektion, och det ser jag fram emot. Som stickning har jag med mig min Lagune samt några "små-stickningar". Det ska ju finnas plats för en del garn och annat med hem.
Det här läckra merinogarnet köpte jag av någon på en sticklista.

Och idag kom de efterlängtade böckerna från Hemslöjden:
Stickning en konst att utveckla
Sticka mössor vanta sockor
Men dem har jag inte hunnit bläddra i ännu......
Det får vänta tills jag kommer hem på söndag kväll.
Nu får jag bara hoppas att Öresundsbron är öppen när mitt tåg ska passera så att jag inte missar
tåget till Odense.
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: