söndag, oktober 04, 2009

Och det här handlade jag




Överst till vänster finns det garn jag köpte hos Hjelholts spinneri, blir vantar eller pulsvärmare. Men det stora nystanet, 200 gram farveskiftegarn, ska bli en möbius om allt går vägen.

I mitten ligger 200 gram handspunnet merinoull, inköpt för 50 DKK, passar perfekt till tidigare inköp från samma spinnare. Det rosa Kauni-garnet kunde jag inte motstå, 300 gram räcker till en stor sjal till mig..

Bilden th visar 3x500 gram norskt ullgarn, inköpt för 150 DKK.

Lite mer än 1300 gram 4-trådigt Opalgarn hamnade också i min väska.

Och det gjorde också: 10 underbart blåa knappar, superkorta stickor 3½, webstrik-brosch, stickfrossafodral, en nysthållare, + Mönster:Vigdis nya sockbok, Ruths vantar och Knitalots multimönster.

Garnlagret ökade med 5 kg!!!!

Inga kommentarer: