onsdag, november 04, 2009

Lite jobb och mycket stickning

Jag har i veckan vikarierat några timmar i förskoleklassen och idag lärde jag en 6-årig kille att sticka! Med mina försök med "Miss Marple-stickning" har jag insett att det är lättare för barnen att göra på detta vis med att lägga om garnet. Sen får de väl lära sig på vårt vis av någon annan.........








och under eftermiddagen har jag stickat lite på de här:

Börjat på halsduken till Noel (Colinettes Jitterbugg) i glada färger.

Stickat lite på Mysteriesockan.

Stickat färdigt första vanten (Pirate Mittens) och börjat på den andra.

5 kommentarer:

Stickeri sa...

Ja vi konstaterade det under Kulturfestivalen också, att det var lättare för små barn att lära sig sticka på engelskt vis. Det blir för krångligt det där med att de ska fiska upp garnet tror jag.
Ganska intressant faktiskt.

Malmis sa...

piratvantarna bli ju hur fina som helst... finns de i min storlek med?!?!?

Fríða sa...

ja, man kan inte just säga att du lever det ljuva pensionistlivet precis! men det blir i allafall inte tråkigt när man har mycket och göra. och fina stickningar igång som vanligt.
hälsningar från Island
Frida

Monica Hansen sa...

Du är en ängel! Så glad han ska vara när han kan själv:)

Samtal från min trädgård sa...

Så finns det hopp för de som kommer efter oss, att de också kommer att tycka om handarbete.