onsdag, december 16, 2009

Det snöar igen


5 stycken var vi på förmiddagens stickcafé, ja Anna dök upp strax efter att jag tagit bilden. Egentligen är jag ju inte den som ska gå på café eftersom jag inte äter kakor och bara dricker kaffe på morgonen....Men det finns alltid mineralvatten och jag önskar att jag kunde få en rejäl ostfralla till!!!
Men det var trevligt att träffas och efter en dryg timme tog jag mig till Nova för att handla (fler) julklappar. Det blev bara en (Niña Turtles) till barnbarn nr 4 (i ålder). På väg hem gick jag inom CityGross och där köpte jag Julskinkan,Syltan och Torsken......Det blev ganska tungt och när bussen kom perfekt i tid tog jag den till G-station och sen var det inte långt att gå.
En paketavi från Holstgarn låg i brevlådan, så det var bara att sätta in väskan och gå till vår närbutik och hämta garnet. Visst är det läckert!!! Det som ser svart ut (längst bak) är
grönt (Fern).
Resten av eftermiddagen har jag fäst trådar(alla blev inte klara igår) och imorgon stickar jag halskanten på koftan. Sen får jag se om det finns några tjusiga knappar hemma som passar till.
Det sista av dockplaggen ska också bli färdiga imorgon. Sedan är det bara vantarna kvar....
I brevlådan låg också min första "utbytestråd".

1 kommentar:

Fríða sa...

mums, mums!!
hälsningar från Island
Frida