torsdag, december 03, 2009

Lite av varje


Det blev bara en snabbtur till torget och Eriks-hjälpen idag. Jag blev inringd som vikarie på fritis på em. Men jag hann vad jag skulle. Hittade en bok som sonen älskade att höra på när han var liten. Hur det var med flickorna minns jag inte.......kanske hade jag lagt undan boken....Nu ska jag testa den på barnbarnen. (Sonen har redan ett ex av boken, köpt på loppis för något år sedan.) Köpte fredagsmat (Tryffelfylld tournedos) i Hallen (dvs. saluhallen) och grönsaker på torget. Efter jobbet väntade härligt garn från Poshyarn i brevlådan. Jag hann faktiskt sticka lite idag....började på en tröja till en BabyBorn docka. Strumpgarn passar perfekt till dock-kläder! Till tröjan hör byxor men de ska bli enfärgade. Riktigt skoj att sticka småsaker emellanåt. (Fast jag tycker inte att det är någon TV-stickning eftersom det är så få maskor på varvet.)

Inga kommentarer: