tisdag, december 01, 2009

Möbiuskurs i Kristianstad






Tidigt i eftermiddags träffades Jane, Pia och jag på tåget till Kristianstad. Efter en liten promenad i stan och en bit mat på Nya Café Felix(Jag åt en jättegod gulaschsoppa.) var det dags att gå till Helylle på Södertorg. 12 förväntansfulla damer ville lära sig att sticka en Möbius. Kristina och Eva var kursledare. Det var lite trixigt att lägga upp och sticka första halvan av varvet, men sen gick det som en dans!! Vi kunde välja mellan olika sjalar, halsduk och mössa. Jag började med att sticka räta varv och när jag hade stickat 5 r varv bytte jag till 5 aviga. Sen ska jag fortsätta så. Vi var ivriga att se hur det skulle bli så vi fortsatte på tåget hem.
Naturligtvis fanns det möjlighet att handla........så jag provköpte 3 nystan av Drops nya garn Delight. Några nya tippar till mina KnitPro blev det också , jag var ju tvungen att prova de nya i acryl. De är jättebra.
Nu kommer jag att sticka lite då-och-då på min Möbius och se hur garnet växlar i färg.(Det är mitt nya Kauni-liknande, bra att sticka med. )

Inga kommentarer: