tisdag, januari 12, 2010

Besök på Erikshjälpen


Min syster och jag brukar leta efter "hemska souvenirer från Helsingborg" på loppisar och antikmarknader. Denna lilla ask för 12:- platsar inte riktigt i denna kategori (tillsammans med en liknande 4-kantig låda med exakt samma motiv som jag har sen tidigare). Jag har sett värre!!! Men sånt köper jag inte......Varför jag samlar souvenirer från HBG???? Jo, därför att jag är född och uppvuxen där.....
När jag bläddrade bland böckerna fann jag en serie på 6 romaner á ca 600 sidor. Diana Galbadon är författare och första delen heter FRÄMLINGEN. Ska bli spännande att läsa så småningom. Som semesterlektyr väljer jag lite tunnare pocketböcker....och jag har börjat leta fram tidigare inköp att tas med till Las Palmas.

3 kommentarer:

Malmis sa...

Apropå loppisfynd... Om du skulle springa på min servis, Carl, nånstans, så är jag intresserad av i första hand tallrikar. De säljs ju tydligen inte längre... :(

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag kan rekomendera böckerna, lite knepigt till en början men, de blir bra, väl värda att läsa.
Må väl.
Eva

Annelie sa...

Gabaldons böcker är hur bra som helst! Lyckliga du som har dem olästa. Det finns flera andra som fortsättning - alla finns i pocket, tror jag. Så du har nog minst 5tusen sidor till att läsa - om tycke uppstår.

"Damernas..." har jag läst flera stycken av men den senaste jag lånade (som cd-bok) blev aldrig färdiglyssnad. Varför vet jag egentligen inte, tappade bara lusten. Har börjat följa serien och tycker att den är ganska mysig.

Ha det så bra!