söndag, januari 03, 2010

I år ska jag ta tag i detta

En "Vendeväst", dvs. väst/jacka med korta varv.
Garnet har legat alldeles för länge.
Vingesjalen i Kauni ska få många varv i år. Färdig?
Jag hoppas!
Det här ska bli en mössa till Noel. Han ville ha en i samma garn som han fick en halsduk i julklapp. Och som tur var hade mormor mer i garnlagret!
Krokningen ska jag jobba mer med. Så här långt har jag hunnit med grytlappen/grytunderlägget, som jag startade med efter SYTYCK.
Och här är början till Kajsas pläd. Den ska vara färdig innan 2010 är slut!
På StickfestIVäst i mars 2009 vann jag det här garnet (Lornas Laces, Fisherman,Iris).
Men det var då en riktigt trasslig härva. Nu ska det förvandlas till en Baktus,
som ska vara färdig till årets SIV.

Men årets utmaning blir ju Tvåändsstickningen , som har fått en alldeles egen blogg.

1 kommentar:

Boel sa...

Lycka till med ditt sticke! Det ska blir spännande att följa.