söndag, januari 31, 2010

Snart är jag ikapp





Vi har så här mycket snö nu........
Idag har jag bläddrat i dagstidningarna, kollat mail och reklam.........
Snart hinner jag väl med den vanliga posten också!
(Tack för Award.....jag återkommer)
Under semestern hann jag inte sticka så mycket som jag hade tänkt, och det beror på det röda Zauberballnystanet som inte ville uppföra sig ordentligt! Efter att ha stickat ett varv fick jag ägna ½ timme åt att försöka reda upp oredan (ja, jag hade hittat 2 ändar i mitten av nystanet och ingen på utsidan) osv.,osv. ( Mönstret är Daybreak . ) Det svarta nystanet var betydligt lättare att hantera. Än så länge har jag bara bestämt att sjalens storlek är medium eller large. Jag får se när jag stickat 16 omgångar ränder. Under flygresan ner hann jag virka en liten diskelasa och på plats sen som omväxling började jag sticka grytlappar i Garnstudios Paris, men det blev inte alls bra....så nu virkar jag med dubbelt garn istället.
Imorgon ska jag på Textil Verkstad och nu har jag plockat fram mitt pågående projekt....... fast jag tar nog med mig något annat också (busstickning?).

Inga kommentarer: